woensdag 27 mei 2015

Gestaag, gestaag

Het ging zo goed. Tot mijn oudste dochter pindakaas op haar brood wilde. Mmmm, pindakaas! Een no go voor mij, maar ik heb toch even een likje genomen. Ik heb mezelf daarna beloofd, om niet nu die hele pot leeg te eten, dat ik in het weekend een boterham met pindakaas mag. Gewoon, omdat je toch ook je zondes moet hebben.

Verder gaat het prima. "Mama! Dit is veel dunner!" roept mijn jongste dochter van zes terwijl ze mijn been vast pakt. Of ze weet heel goed hoe ze mama moet pleasen (omdat ze iets heeft opgevangen) of ze is echt oprecht. Ik heb haar hoe dan ook maar een dikke bedank-knuffel gegeven. Toch lief.

Mijn moeder was erg geïnteresseerd in mijn nieuwe eetgewoonte Paleo en heeft mijn boek geleend. De volgende dag mocht ik het alweer mee naar huis nemen. "Ik heb het zelf besteld!" Ze begint even enthousiast als ik. Ik hoop dat ze het ook volhoudt en er effect te boeken is na een paar weken. Toch leuk om zo samen dan recepten uit te kunnen wisselen. Samen is leuker dan alleen.

Verder qua resultaat gaat het gestaag. Controlfreak als ik ben, heb ik mijn resultaten opgeschreven en het is nog wel marge-werk hoor. Centimetertje eraf, centimetertje erbij. Per saldo word ik strakker en val ik heel lichtjes af. Maar er is dus sowieso progressie. Kijk, daar doen we het voor. Verder ben ik wel een stuk fitter en actiever.

Recept van de dag:
Lunch gerecht:

Klop 2 eieren los, verhit een eetlepel kokosolie in de pan en bak hier een paar gesneden kastanjechampignons, een halve rode ui in dunne ringen en een 1/3 klein gesneden courgette. Giet de eieren erover en beleg met paar plakjes bacon. Bestrooi met peper en zout. Niet teveel zout, want de bacon is al vrij zout. Even laten bakken. Was ondertussen en handje spinazie en leg die op je bord. Leg het gebakken ei erop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten