zaterdag 16 mei 2015

Geen 'fitdutchie'

En dan zie je op Instagram, Twitter of Facebook een superslanke twintiger in hippe, strakke sportbroek en met zulke abs zou ik ook alleen een topje dragen. Zucht... Hashtag fitdutchie staat erbij. En nog een berg hashtags. #jaloers.

Ik ben een dertiger... 35 om precies te zijn. Mijn lijf heeft twee zwangerschappen, vijf sportschoolabonnementen, zes lijnpogingen (met wisselend succes), paar jaar hardlopen en ruim twintig jaar paardrijden doorgemaakt. Ik mag eerlijk zeggen dat ik bovengemiddeld sportief ben. Het is alleen niet te zien helaas. Blubberbuik vol met straie en zeker tien kilo te zwaar. Dat ik een traagwerkende schildklier heb, werkt ook niet echt mee. Ik moet drie keer zo hard werken om een kilo kwijt te raken. Kortom, ik ben niet bepaald een bikinimodel.

Afvallen gaat gewoon lastiger als je boven de dertig bent, een gezin hebt om voor te zorgen en niet alle tijd en geld van de wereld. Toch is weer die knop omgegaan. En nu nog serieuzer dan anders. Naast het hardlopen en paardrijden ben ik sinds een paar weken begonnen met Cross Fit. Een zeer intensieve vorm van fitnes. Hierdoor ben ik ook van drie keer per week hardlopen naar twee keer gegaan met maximaal 7 kilometer per keer. Hardlopen schijnt ook weer niet zo goed te zijn als je wilt afvallen (ik zie soms door de bomen het bos niet meer), maar doordat het Cross Fitten nu nog erg zwaar is, zit er ook niet meer in met hardlopen.

Daarnaast ben ik mij nog bewuster van mijn voeding. Ik ben al anderhalf jaar lang bezig met bewuster eten, maar door het Cross Fitten ben ik in aanraking gekomen met Paleo. Het oerdieet. Nu ben ik na vier voedingsdeskundigen, drie keer Sonja Bakkeren en zoveel mogelijk 'meukvrij' koken ook wel een beetje dieetmoe. Dus ik ben mij in het Paleo aan het verdiepen, maar ik ga niet als een dolle alle zuivel en peulvruchten uit mijn keuken gooien. Ik laat mij inspireren, niet dicteren.

Deze blog is voor mij een houdvast om mijzelf te blijven motiveren. Geen idee of mensen het lezen, maar ik doe het ook vooral voor mij zelf.

Gewicht op het moment: 72 kilo. Streefgewicht 63 kilo.

Smoothie op dit moment:
- handje bosbessen
- appeltje
- eetl. honing
- theel. chiazaad
- eetl. rauwe amandelen
- aanvullen met alpro kokos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten