vrijdag 22 mei 2015

Er gebeurt wat!

“Hoeveel ben je nu eigenlijk kwijt?” vraagt een moeder op school. Een moeder die niets wist van mijn afvalpoging. Dit streelt je ego wel even enorm. Mijn dag is weer goed. Dit is het eerste commentaar dat ik krijg en stiekem zat ik er op te wachten. Wanneer is het zo zichtbaar dat mensen het opvalt?

Op vrijdagochtend is mijn weeg- en meetmoment. En de laatste zes weken schommel ik, maar raak toch gestaag wat pondjes en centimeters kwijt. Vanochtend gaf de weegschaal eerst een gewicht aan wat gewoon niet kon kloppen. Ik zou niets zijn afgevallen, terwijl ik wel centimeters kwijt was. Eigenwijs als ik ben, woog ik me iets later nog een keer. En jawel, nu was ik ineens een kilo lichter. Heel vreemd… tijd voor een nieuwe weegschaal? Enfin, ik ben dus gewoon een kilo lichter dan vorige week. #ikrekenhetgoed

Mijn benen zijn volgens mij het meest geslonken. Mijn armen ook, maar die meet ik niet, dus ik ga af van wat ik in de spiegel zie. Of ik kijk door een roze bril. Maakt niet uit, het doel is dat ik mij lekkerder in mijn vel voel en dat is zo. Ik heb wel enorm veel energie, maar krijg het idee dat mijn lichaam dat niet bij kan houden. Ik ben vandaag enorm moe. Even bijtanken dan maar.

Ik heb het boek de Paleo Revolutie van Mitchel van Duuren door geakkerd en ik moet zeggen dat ik, ondanks dat ik dieetmoe ben, wel erg enthousiast ben geworden. Ik kreeg het advies om koolhydraten voorlopig te vermijden en met zijn uitleg en heerlijke recepten ben ik gemotiveerd geraakt om het op die manier te gaan doen. Ik kook en eet nu ruim een week paleo en ik moet zeggen: nog nooit zo lekker gegeten! En zijn drie boekjes met 15-minutenrecepten zorgen ervoor dat je elke dag iets lekkers snel op tafel heb. Ook als je wat minder tijd hebt. #aanrader

Gewicht: 71,5 kilo schoon aan de haak.

Lunch van vandaag:

Klein kropje romanasla met dressing van 1/3 deel knoflookolie, 1/3 deel kwark en 1/3 deel mayonaise (zelfgemaakt is beter, maar dat lukt mij nog niet, dus niet heel erg paleo) met blikje uitgelekte tonijn op waterbasis en kruidenzout naar smaak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten